zaterdag 20 juli 2013

Een middag in de Waterleidingduinen

Zuidelijk van Haarlem vindt je de Waterleidingduinen. Een gebied waar water gezuiverd wordt, door het door het duinzand te pompen. Omdat landbouw en andere activiteiten de kwaliteit van het water zouden kunnen bedreigen, is er een mooi en rustig natuurgebied ontstaan. Met veel vlinders ook! Dus ik kon, gewapend met mijn 100mm macrolens, lekker door het gras tijgeren. Een netto uurtje fotograferen leverde al heel wat op.


Zou dit de Heivlinder kunnen zijn?


Een Dikkopje


Een mij nog onbekend Beertje (ik moet nog een beter nachtvlinderboek hebben.......)


Het krioelde van de Zuringspanners


Één van mijn favorieten, de Kleine Vuurvlinder


Mannetje van de Zuringspanner, let op de antennes!


Love was in the air!


Koevinkje


Minder fortuinlijk Koevinkje, en een Wolfspin aan de lunch


Kleine Parelmoervlinder, helaas wel behoorlijk versleten


En nog een Dikkopje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten